Twingly statistik

26 augusti 2009

Överkörd

Ytterst nära att jag inte kunnat skriva ner dessa rader.

Igår var jag ute och cyklade lite. Skulle passera en korsning och valde då att leda cykeln på övergångsstället.

Två bilar kommer emot mig, den ena viker i korsningen och bilen bakom ska rakt fram, emot mig.
När jag är är halvvägs ut i gatan stannar jag, fick bara en sån känsla.

Det var tur det. För bil nummer två hade inte sett mig. Den kvinnliga bilisten började bromsa för sent.

Hennes hund i baksätet for ner på golvet. Bilen passerade mig i hög fart på kanske 30-40 centimeters avstånd.

Jag vet att jag jag sa nåt också.
Kvinnan i bilen bara for förbi. Swisch….

Förmodligen chockad.
Jag blir där emot inte chockad av någonting längre. Inte när det gäller hur folk beter sig i trafiken, menar jag.

Utgå från att alla du möter är idioter.
Det är nog det bästa rådet man kan få.

Inga kommentarer: