Twingly statistik

18 augusti 2009

Flippade ut - ögonmigrän

Jaha, i helgen flippade jag ut totalt.

Det var andra gången på nästan tre år. Så, det är ju inte så farligt.
Anledningen var att jag fick ett av de värsta anfall av ögonmigrän jag upplevt.

Ögonmigrän är ofarligt, men fruktansvärt jobbigt. Normalt sett är anfallet med sina synrubbningar över efter en halvtimme. Såna har jag av och till och kan hantera.
Men detta var av en helt annan kaliber..

I fredags gav det sig inte av. Ständigt nya attacker. Och på kvällen brast det. Jag flippade ut. Kunde knappt se. Ögonbilden hoppade från vänster till höger, fram och tillbaka.

Skitjobbigt! Höll på att bli skogstokig. Började gråta eftersom jag faktiskt blev fruktansvärt rädd också.

Hela lördagen var i kaos. Sov nästan hela dan och käkade huvudvärkstabletter som det vore russin, eller nåt annat.
Värken var grym. Och jag som aldrig brukar ha ont i skallen.

Fyllde en hink med spy också under lördagen. Så fort jag fick lite vatten på tungan vände sig magen ut och in.

Först på söndagen började det ordna till sig lite. Var ändå vinglig som en fyllbult av och till under dagen.

Ja, det var verkligen ingen vidare detta.
Nu måste jag bara lära mig att hantera denna situation och känna igen symptomen för de här riktigt allvarliga attackerna.

Tänk att vuxna karln kan bli så hysterisk!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad jag känner igen mina problem.
Jag får också panik och ångest under min migrän.
Sen kvittar det faktiskt att folk säger det är ofarligt.
Ett tag trodde jag att jag var själv om såna här upplevelser.
Tack för att du delgav dig och visade att det finns fler.
/Per

Anonym sa...

Jag tror det finns botemedel.
Hade tidigare stpra problem med min migrän.
Började sedan äta Klarin och har märkt en stor förändring.
Kan vara ett litet tips. För ingen vill drabbas av det.
Hade också fruktansvärds humörsvängningar och mådde skit.
Nu är det mycket bättre. Hoppas det lyckas för er också.
Kram Helena

Berit sa...

TYack för att ni skriver om denna sjukdom.
Hur man drabbas och vilka påverkningar det sker, varierar från människa till människa.
Jag drabbas ganska lindigt, får en aura som försvinner och slipper huvudvärken.

Håkan Svensson sa...

Ögonmigrän?
Tänk vad man kan lära sig genom att läsa bloggar!
Detta var nåt helt nytt för mig och vetgirig som jag är, har kollat massor om det.
Ett intressant ämne, tycker jag.
Lycka till alla som har dessa problem.