Twingly statistik

2 februari 2007

Fortsättning - Lasse

Skickade häromdagen ett mail till Aftonbladets ansvariga.
Ännu inget svar på mitt mail.

Här kommer det i sin helhet:

Hejsan!

Varför har ni lyft bort Lasse Anrell från söndagsbilagan?
Jag och många med mig har ett ett förhållande med denna Lasse.

Vi tar bilagan med oss i sängen på söndagskvällen, läser och njuter av bara den.
Höjdpunkten är just den nästsista sidan, eller rättare sagt har varit.

För nu finns inte Lasse där!
Inte bra.

Visst, de andra som skriver är säkert bra också - men ni kan liksom inte ta bort en institution från en bilaga.
Lasse tycker jag har satt en standard på den nästsista sidan som var en stor anledning till att man köpte bilagan.

Nä, in med Lasse igen. Folket behöver hans funderingar, vare sig det gäller barnbarn, pelargoner, opera...eller vad det nu är.
Att läsa en krönika i nån slags stackato-tempo som sist - kanske lockar det unga folket som bara kör med förkortningar och utarmar vårt språk.
Sätt in den typen av krönikor i era andra bilagor, typ Klick.

Nu startar jag folkrörelsen: In med Lasse igen!

Med hopp om återställande till den gamla ordningen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Antar att du läst Lasses bok Carolina Klüft räddade mitt liv och andra kåserier".

(http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9132330758)

Om inte så kan jag rekommndera den. :)

zappa sa...

Jodå, den och en hel del annat har jag kommit över...
Men håller med dig Ullis.
En bra bok är det.

Anonym sa...

Dåre där!
Är det inte bättre att du engagerar dig för annat?
varför inte miljöhotet med klimatförändringar?

Vem fan bryr sig om Lasse Anrell?