Twingly statistik

22 februari 2007

En urusel affär

Köpte en extern hårddisk till min dator idag.
Det var ett hyfsat pris.
Problemet är att affären som säljer är ogästvänlig.

Men jag bet i det sura äpplet.
Gick dit och fram till kassan, berättade vad jag ville ha.
Det lilla livet for iväg och kom tillbaka med mina saker.

Sen fram med papper som skulle skrivas än här och där...kön växte...
- Vi tar inte på oss reklamationer eller andra fel, du måste vända dig direkt till leverantören, sa det lilla livet, och skrev så pennan glödde.
Detta skulle göras i två exemplar.

Kön växte ännu mera. Siffror adresser, datum produktnamn....

- Onekligen lite krångligt detta. Man borde kanske haft ett annat system, sa jag.
Jag tänkte föreslagit ett kalkerpapper, men hann inte...
- Vi gör som vi blir tillsagda! kom det rappt från det lilla livet.
- Och jag bara frågar, eftersom jag är kund här, sa jag ironiskt småleende.
Det lilla livet skriver fortfarande när det sägs, det lilla livet tittar upp.
Jag ler emot det lilla livet, men det ser det lilla livet inte.
Det lilla livet ser bara en förbannad och irriterad kund framför sig

- Du behöver inte vara orolig. Jag ska då aldrig mer komma hit igen, sa jag.
Tog mina papper och gick.

Så kan man bli av med en kund!

Vilken affären är?
Lidl så klart, trodde alla fattade det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lidl är rena skiten!
Låt eländet stanna kvar i Tyskland. Vi behöver inte den typen av etableringar i detta land.