Twingly statistik

19 augusti 2009

Dags för inspark

Jaha, så har vi kommit till årets stora höjdpunkt i detta landet.

Inspark till våra fina lärosäten. Ett kul och smått pittoreskt inslag i vår miljö.

Ja, så vill man ju tro att det kunde vara. Men så är det inte. Inte ens de värst dåliga collegefilmerna från USA överträffar det som sker under denna veckan i mellanmjölkens land.

Deltagänget är numera inte bara en filmtitel.
Å andra sidan kan man säga att filmen trots allt ändå visade på nån form av intelligens.

Det jag ser i min lilla by varje år vid denna tid, är dessvärre ljusår från nåt intelligent. Deltagänget framstår som rena pojkdrömmen…

Idag ser jag ett gäng studenter i overaller som har starka färger. Först trodde jag det var ett gäng arbetare som verkligen ville synas, men inte, och det var inga clowner som rymt från cirkus…
Bara ett gäng nya dårar som ska studera, alltså.

Ett helt gäng sitter ner i dessa overaller. Framför går nån runt med en megafon och skriker lite.

Sen vrålas det unisont:
VISA PATTARNA!!

Detta gör man i byns största område för turister.
Folk undrar ju vad fan det är som sker, alltså.

De enda som skrattar åt detta vrålande är två ynglingar som arbetar i kommunens tjänst med att gräva i en gata. De fnissar åt att åt nån vågar vråla: VISA PATTARNA!!

INTELLIGENT! vrålar jag tillbaka.

Nä, lägg ner.

Inga kommentarer: