Twingly statistik

9 januari 2013

Finns mycket att ta av

Mina kunskaper som fågelskådare är numera begränsade. En gång, i mitten av 70-talet tillhörde jag fältbiologerna och skådade fågel mest hela dagarna. Numera ser jag knappt med dålig syn och har tappat massor av kunskap.

Men rovfåglar känner jag igen. Och de verkar ha ökat markant de sista åren. När jag sedan idag ser en havsörn på ett ställe där man inte ens förväntar sig se den, då fattar man att nåt hänt.

Av någon anledning tycks rovfåglarna ha ökat sedan vi fick en borgerlig regering. Är det inte Fredrik Reinfeldt som sätter klorna i dig så är det Anders Borg som sitter där och hackar dig ögonen.
Ty, som den lilla gråsparv och gräsand du är, kommer du att minska i antal.
Men vad gör det, de där småfåglarna är ju ändå så många…

1 kommentar:

Marcus , Likvid Vänster sa...

Ibland tror jag nästan att småfåglarna vill bli uppätna eller iaf. offrade på borgarnas altare i hopp om att själva bli accepterade. Som den knegande sjuksköterskan som börjat känna sog borgerlig efter att hon nu fått 1000-lappen mer efter skatt... att alla andra också fått det och att köpkraften inte alls ökat verkar inte spela någon roll.