Twingly statistik

24 november 2012

Nedskräpning i ett miljöhus

soprum

Sedan en längre tid tillbaka har mitt bostadsområde förvandlats. Numera vågar snart inte hyggliga människor gå till sina miljöhus för att slänga skräp. Det är nästan så man slår omkull på all bråte som slängs runt.

Anledningen är enkel. Ingenting får ligga där det en gång lagts och saker som inte hör hemma i miljöhuset hamnar där ändå. Man kan hitta i stort sett allting. Eftersom miljöhusen är låsta är det enbart de boende själva som kommer in i dem.

Med andra ord är det mina grannar som ställer det. Risken är stor att hyrorna kommer höjas för att folk inte sköter sig. En sak som kommer drabba oss allihopa. Jag vägar banne mig att finna mig i det.

För det första: Folk ska inte behöva vara rädda för att slänga saker.
För det andra: Det ska vara ordning och reda i miljöhuset.
För det tredje: Vi som sköter oss ska inte behöva tolerera detta.
För det fjärde: Sätt dit de som inte sköter sig!

Jag vet att detta är en ren skitsak. Men den engagerar mig oerhört och jag vill faktiskt inte att mitt en gång fina bostadsområde ska slumma igen.

Inga kommentarer: