Twingly statistik

8 november 2012

Del trettonhundratolv: Mediciner

Medicineländet tycks aldrig ta slut. Avregleringen är ett skämt för oss konsumenter.

Min gamla mor har vid tre tillfällen under en period av tre veckor ringt och beställt nya mediciner. Varje gång vi skulle hämta ut på apotek har det inte ens funnits ett recept!
Detta har alltså hänt tre gånger på lika många veckor.
- Ring igen, sånt här kan hända, var det besked min mor fick.

Sånt här ska banne mig inte kunna få hända, säger då jag som svar på det.
Ta tillbaka det statliga monopolet!
Undrar just vilka partier som skulle vilja föreslå det? Förmodligen inte ett enda. Men min röst skulle de få…
=============================

Har också träffat en yngling vars mor har haft besvär med andningen. Köp syrgas, fick hon till svar. Det visar sig nu kosta 15.000 spänn. Det har man bara inte att snyta genom näsan, så där. Hade det gått via en riktig läkare kunde hon fått rabatt….

Ingenting häpnar jag för längre. Vårt samhälle håller på att skaffa en segregation mellan befolkningen att det är oklokt en demokrati. På högerflanken vill man ha det så politiskt sett. Men vänsterflygeln måste profilera sig hårdare och visa upp vad som händer i vårt samhälle.

Inte minst nu när arbetslösheten kommer öka rejält med tanke på alla varsel som läggs.

Inga kommentarer: