Twingly statistik

9 augusti 2011

Trafiktips

Vet ni hur man bäst retar upp andra trafikanter?

Jaså, du visste inte hur man gör. Jag kan avslöja att visa obscena gester upphetsar knappt längre. Det är något helt annat som kan göra dina medtrafikanter vansinniga.

Efter att under årets första hälft kört otroligt mycket bil så blev jag själv förvånad över vad som retar upp trafikanter.
Jag är inte speciellt intresserad av att lägga tusenlappar på fortkörningar, så därför håller jag hastigheterna.

Det ska man tydligen inte göra. Och definitivt inte på en väg där det skyltas 30.
Folk blir vansinniga om du ligger i 30 på en sån väg. Och på en väg med 50 ska man helst hålla 70 osv.
man ska alltså ligga ungefär 20 kilometer över högsta tillåtna hastighet för att inte medtrafikanterna ska få slaganfall eller liknande bakom ratten.

Det låter galet och är förstås galet.
Men min tes som jag haft är att det var bra med alla införanden av 30-sträckor. Nu har man fått ner hastigheten, till i alla fall 50.

Inga kommentarer: