Twingly statistik

10 augusti 2011

Att ha koll

Har du någon koll?
Förmodligen inte.

Jag tänker på elkostnader. Eftersom jag vill bidra till mindre elförbrukning gör jag allt och tänker mig för.

När jag köpte ny tv blev det en strömsnål rackare, så  kallad LED-teknik. Över allt har jag sedan länge energisnåla lampor. Mer kan man inte begära.

Det lustiga är att sedan april månad har min förbrukning ökat!
Eftersom jag inte har en egen mätare i lägenheten har jag som många andra ingen aning om vad som händer.

Hur förbrukningen kan öka är minst sagt en gåta. Speciellt över sommaren då man knappt tänder lampor ens.

Elpriser och sånt känns lika seriöst som finansvärlden i stort. Titta bara på hur bankerna beter sig.
När de står på ruinens brant så ska skattebetalarna stå för notan.
När de går kanonbra ger de inget tillbaka.

Den urusla räntan man får på sina surt sparade pengar äts upp av alla avgifter bankerna plockar ut.
Vi måste ha en sund statlig bank som vågar bryta mönster.

Det skulle kunna sätta press!

 

Martin Mobergs betraktelser: Om att splittra eller ena ett samhälle

jonassjostedt.se: Vad gör vi med bankerna?

Inga kommentarer: