Twingly statistik

26 augusti 2011

Om att ta ansvar

Sedan Borg och Reinfeldt kommit tillbaka efter semestern har de bara pratat om ansvar.

Jag dristar mig till att ställa följdfrågor:
Är det ansvar att utförsäkra arbetslösa och sjukskrivna?
Är det ansvar att ta bort restaurangmomsen får att åstadkomma svindyra nya jobba? Eventuellt nya jobb, alltså!
Är det ansvar att inför Fas 3?
Är det ansvar att sälja ut statliga bolag?
Är det ansvar att ha som enda möjliga politik att sänka skatter?

Svaren är ett rungande NEJ på samtliga frågor.

Själv tog jag ett bra ansvar idag. Jag började att städa och upptäckte att jag var i den värsta värmeböljan. Snabbt blev jag svettig och la ner projektet med att städa.

Tog mig ut i luften istället och passade på att njuta av vädret. Det är ansvar det!

Martin Mobergs betraktelser: Reinfeldts dilemma

Inga kommentarer: