Twingly statistik

28 april 2011

Patrik Sjöberg

Patrik Sjöberg och hans tränare.
Ja, detta kommer man snacka om länge. Nåt annat vore konstigt. Jag fördömer verkligen detta fullständigt. För mig är det obegripligt hur en vuxen kan utsätta barn för sexuella handlingar.

Men nu finns risken att alla som arbetar i klubbar som ledare och tränare ska anses vara pedofiler. För bra många år sedan var det samma debatt, då gällde det män som jobbade inom barnomsorgen. När en man skulle byta blöjor på barn, så skulle alltid en kvinna vara med och titta på. Så sjukt och fel blev det den gången.
Jag började aldrig min utbildning för att arbeta med barn just på grund av den inflammerade debatten som rasade då.


Debatten måste hållas på en sansad nivå, mitt i allt det tråkiga som hänt.
Sen kanske det inte skulle skada om föräldrar visar lite engagemang också. Många föräldrar använder idrottsklubbarna som en barnpassning.

2 kommentarer:

Micke sa...

Har också släppt detta med att jobba med barn, gick barnskötarlinjen en gång i tiden.
Nu är vi ju dock på gång att ha med ungdomar att göra i vår hokala hyresgästförening...undrar hur detta ska gå?

Ha de bäst!

Anonym sa...

Det var många män som försvann unden den här "blöj-debatten". Jag kom också ihåg den nu när jag läste inlägget.
Den var vansinnig och har gjort att brisen av män är stor inom barnomsorg och på fritidsavdelaningar i landet.