Twingly statistik

29 december 2010

Tjut i öronen

I över tre timmar skottar jag snö denna julaftonen. Mina föräldrar kan inte ta skiten så istället fick jag dynga på med skyffeln.

Väl inne för en liten upptining kommer mors och fars ena barnbarn på besök. Vi dricker glögg.
Mor ska sedan imponera på barnbarnsbarnen.

Hon plockar fram ett tomtebloss och tänder på.
Inget händer. Det luktar bara illa och glöder lite.

Men så lätt ger inte min mor upp.
Hon tänder en ny. Den fungerar. Det sprakar av bara den.

Sen tjuter det!
Hon står givetvis precis under brandlarmet.

Barnbarnsbarnens stora ögon spärras upp ytterligare och det lyser nu skräck från dem.

Vig som en gasell får jag tag i en stol och lyckas slita ner brandlarmet. Den tystnar.

Efter en stund frågar mor:
- Ska vi tända en till?
- Näääääää! säger alla med en mun.

Inga kommentarer: