Twingly statistik

21 december 2010

Inspelning av Grotesco-avsnitt

Idag var jag med på en inspelning av ett avsnitt till Grotesco.
Jag visste inget om det utan hamnade mitt i det hela.

För jag är helt säker på att det måste varit något humorprogram som jag hamnade i.

Jag gick in i en liten butik för att handla. Före mig var en gubbe som vände och vred på det som skulle köpas.

Expediten svarade på alla möjliga frågor och började bli allt mer stressad. Hon tittade med lite himlande ögon mot mig och liksom vädjade till nån att snart slår väl blixten ner i gubben.

Men snart var det dags att slå till för ett inköp.
- Julklapp? undrade expediten och slet av en bit julpapper.
- Det har väl för fan inte du med att göra, sa gubben.

Då tittade en förundrad expedit upp. Hennes ögon träffade mina och jag gapflabbade.
Rakt ut och helt ohämmat skrattade jag.
Ögonen tårades och jag fick kramp i magen av skrattandet.

Gubben stirrade på mig som om jag kom från en annan planet.
Han betalade och slet till sig saken och skyndade ut genom dörren.

Allt medan jag fortsatte att skratta.
- Vad var det för en? frågade expediten.
. Ingen aning, sa jag. Men detta gjorde min dag.

- Ja, jisses vilka knäppskallar sa hon.

3 kommentarer:

Svennis sa...

Möcke bra!
Möcke bra....

Nöjd sa...

Vilken härlig stil du har på din sida.
Jag gillar detta.
God Jul hälsar en nöjd läsare.

Oxå nöjd sa...

Bara att hålla med.