Twingly statistik

16 december 2010

Lyhört

Att bo i ett betonghus som är byggt för 50 år sedan har sina sidor.

En är att det står stadigt, en annan att man kan inte sätta upp nåt på väggarna, de är nämligen fulla av sten och armeringsjärn – bunkerlikt, samt att sen är husen lyhörda.

Jag vet inte om grannarna är så intresserade av vilka toalettvanor jag egentligen har. Men de är omöjliga att dölja. Ibland vill man ju lägga av en brakare….

När grannen pissar, så hör jag det, när han rakar sig och slår med rakhyveln också. Inget är hemligt.
Detta huset måste vara rena godbiten för typ FRA.

Värst är att vi fortfarande har kvar badkar. Detta satans spolande för att fylla ett kar är terror för öron. Det visslar och tjuter i hela skallen!!!

En av mina grannar har sedan en tid tillbaka börjat köra med sin mobil som väckare. Det ska vibreras, tydligen.

Den går på både då och nu. Minst sagt på udda tider eftersom det finns folk som jobbar på just udda tider.
Då finns å andra sidan kanske folk som faktiskt vill sova då.

Men då ska man väckas! Klart som fan!
Ska grannen upp måste ju alla i hela trappen upp. Här ska fan ingen ligga och dra sig.
Herregud klockan är ju 04.15.
Upp o hoppa, latmaskar!

Hämnden kom för en tid sedan. Jag hade glömt min egen väckare. Två olika tider var den inställd på.

En klockan 06 och en 08.
Den tidiga gäller måndag till fredag och den andra på helgerna.
Av nån okänd anledning hade jag aktiverat dessa båda tider att ljuda varje dag! När jag skulle stängt av….

Sen reste jag bort i ett par veckor!

Ganska så trista blickar när man kom hem igen. Men det blev lite lugnare i trappen ett tag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Helt lysande beskrivning av att bo i miljonbyggena!