Twingly statistik

20 maj 2010

Man skrattar läppen av sig

Ha-ha….jag skrattar så jag knappt får luft.
En utredare skriver på DN-debatt med rubriken “Nyanlända måste utbildas i grundläggande värderingar”.

Mitt förslag är att regeringen först och främst utbildas i just detta.
Inte minst eftersom det är de som sitter på poster och författar lagar och annat som gör att medborgarna upplever en av de största klyftorna mellan människor vi någonsin haft i modern tid.

Om regeringen visste nåt om grundläggande värderingar skulle man exempelvis aldrig myntat ordet, utanförskap.

Det är ett djävla ord som aldrig bör användas. Ingen är utanför någonting!

Nä, en kurs är min uppmaningen till regeringen innan man dyvlar på andra nåt.
Och innan man fattar politiska beslut måste man också ha gjort en konsekvensanalys.

Det innebär att man noggrant ser vilka effekter vissa beslut kommer få. Man ska inte leka med människor.

Det är precis det som regeringen gör just nu.

Skrattretande är också näsa sak:
Vidare läser jag i papperstidningen att Maud Olofsson svarar på en insändare om ungdomslöner.
Hennes lösning på ungdomsarbetslöshet är att sänka ingångslöner och skapa en flexiblare arbetsrätt.

Maud hänvisar också till en undersökning där ungdomar svarat ja till 91 procent om att ta ett jobb med lägre lön. Ungdomar i denna undersökning var mellan 18-25 år.

Utan att med ett uns fundera över konsekvenser kring det så ska tydligen Maud och centern gå till val på detta.

Gode gud, säger jag bara. Och då är jag inte ens religiös.

Tanten Maud babblar och babblar och har tagit centerpartiet till en nivå som jag aldrig trodde var möjlig. Nu hotas till och med partiet av inte ens komma in i höstens val.

Undersökning på undersökning sjunker förtroendet för partiet.
Är det så djävla konstigt?

Folk är kanske inte så dumma trots allt, tänker jag.

Bästa sättet är att göra både Maud och resten av regeringen sysslolösa efter höstens val.
Regeringen bör verkligen sättas i ett utanförskap!

 

 

DN-debatt: "Nyanlända måste utbildas i grundläggande värderingar"

1 kommentar:

Anonym sa...

låt henne babbla och babbla och hamna utanför riksdagen eftersom då väljarna har sagt sitt