Twingly statistik

23 maj 2010

Att utgöra ett hot


Idag blev jag hotad av en vilt främmande man.
Mannen var inte glad och jag försökte förklara mig.

Grejen var att jag vistades ute i en park. Mycket folk och mycket bilar.
Bilar som ställdes regelvidrigt inne i parken. Så pass illa att de äventyrade säkerhet och även förstörde i parken.

Jag såg allt framför mig som en situation väl värd att dokumentera och förändra. Därför flög kameran fram
Efter bildruta fyra kommer mannen fram.

- Vad gör du?
- Jag fotograferar?
- Du tar inga bilder på bilarna.
- Jo, det är just det jag gör.
- Det ska du djävlar inte göra!
- Jag fotograferar precis vad jag vill, menade jag.

Efter en kortare ordväxling låter mannen hälsa att här tar jag inga fler bilder i framtiden.
Ett skrattretande hot, måste jag säga.
Mannen visste att han var ute på hal is. Visste att han stod olagligt till mitt inne i en park.

Men då risken för upptäck är minimal, då passar folk på att göra precis som de själva vill.

Att våga säga ifrån när man ser saker som är fel är ett måste av oss alla.
Fega människor som inte gör det ogillar jag, helt enkelt.

8 kommentarer:

Anna sa...

En oerhört fin park är det.
Men jag håller med om att alla parkerade bilar är ett gissel.
Bra jobbat i detta fallet, Karlsson.

Anonym sa...

För en stund sedan passerade en säkerhetsvakt hela området.

Anonym sa...

Ibland är det riskabelt att "leka polis".
Så sluta upp med det!

Olof Rättrådig sa...

"leka polis"?
Om nån är ute och fotograferar så har det väl knappast ett skit att göra med polisväsendet.
Möjligen att de plåtar en brottspltas...men det var nog inte det du anonyme åsyftade på.

Anonym sa...

Nåt behövs göras med p-problemet

Ingrid sa...

Dina två sista meningar är riktigt bra formulerade och en sak som vi alla människor borde följa.
Bra kämpat, Karlsson!

Anonym sa...

undar vad som var så farligt med alla dessa bilarna som var parkerade utmed vägen då parkeringen på vänster sida som de säkert brukar använda i vanliga fall numera är en byggarbetsplats

Erik sa...

Till sista kommentaren här:
Alla bilar står inte "ut med vägen".
De är långt inkörda i parkens grönytor.

Jag håller helt och hållet med om att det är parkeringsproblem i parken.
Och om nu det byggs vid badet borde väl alla förstå att man kanske ska leta efter annat ställe ställa sin bil på.

Men banne mig inte inne i en park!