Twingly statistik

7 september 2009

Nyckeln – till det mesta

Jaha, så var det dags för Bettan, bilen alltså, att besöka verkstaden.

- Nytt avgassystem, tack, sa jag.
- Tretusensjuttiosju pengar, svarade verkstaden.
- ? Va? sa jag paff.

Men det är väl bara till att betala och se glad ut. Fick min tid och alla reservdelar skulle finnas på plats dan efter redan.

Innan jag for till verkstaden tvingades jag ner till stan för diverse ärenden. Handlade mat och hämtade ut min nyrenoverade guldklocka.

När det var fixat så var det dags för avfärd till verkstad.
Men vad i h-e?
Ingen bilnyckel!

PANIK förstås!
Var hade jag varit, vad hade jag gjort?

Detektiv Karlsson var i stort arbete. Klockan tickade löjligt fort nu. Jag gick från ställe till ställe som jag tidigare besökt.
Men ingen nyckel.

Jag kollade och frågade alla jag mötte. Ingen hade sett min nyckel.
Jaha, och nu skulle man varit på verkstaden ju.
Svetten lackar.

Tar en språngmarsch på 3 kilometer hem. Ringer och säger till verkstaden att jag blir sen.
Väl hemma river jag åt mig extranyckeln och har en ny språngmarsch framför mig till bilen.

Nu är jag inte svettig längre, utan sjöblöt.
Svetten rinner i floder av mig när jag väl kommer fram till verkstaden.

En bilnyckel på drift är inget kul. Stressen gjorde att till och med nikotinbegäret var som bortblåst.
Inne på verkstaden ska jag ta fram snuset för att stilla min stress.

Skrammel!
Nåt trillade på golvet.
Det var den förbannade bilnyckeln.
Varför den hamnat i höger benficka begriper jag inte. Där ska den aldrig vara ju!

Som så mycket annat är det skönt när det är över.
Man är svettig och klibbig.
Ja, det känns banne mig som om man just haft sex. Tror jag, om jag minns rätt.

Så nu ska jag fortsätta leta efter en annan nyckel.
Nyckeln till sex.

Finns den månne också i benfickan?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du måste vara en av de bästa bloggarna.
Vilkemn bredd du visar upp, från allvarliga saker till det mest triviala.
Man får sig ett gott skratt blandat med lite aha-upplevelser.
Helt perfekt!
Någon måste "upptäcka" dig så du får en betydligt större publik.
Rita på med dina "retningar".
Ann-Louise, Täby

Börje sa...

Bra skrivet, AnnLouise.
Håller fullständigt med dig.