Twingly statistik

8 november 2008

Min lokala dåre

Kommer ni ihåg sd-snubben?
Alltså min lokala lilla dåre.
Han som blev invald i kommunfullmäktige 2006 och valsade runt i media då.

Varför?
Jo, han hade då levt på socialbidrag i 13 år, snart inne på sitt 16:e år, och fick då 2006 arvode som politiker.
Då gjorde ju kommunen helt enkelt en avräkning på socialbidraget.
Det begrep inte sd-snubben.

Han grät ut i både lokala såväl riksmedier.
- Jag är nog den enda politikern i detta landet som tvingas jobba gratis, grät han.
Själv skrattade jag åt det hela. Hur sd-snubben trodde att han skulle lyfta arvode utan att socialbidraget skulle sänkas, fattar jag inte.
Men man blir ju rädd om en sån dåre plötsligt ska sitta och bestämma också.

Lyteskomik har jag aldrig gillat.
Men detta var nåt åt det hållet. Fast här var det ju dåren själv som klantade sig.
Det var så pass bra att inte ens värsta revygänget hade skrivit det bättre.

Jodå, den där sd-snubben lever vidare.
Han bloggar också.
Där finns en hel rad med dumheter från sd-snubbens sida.
Han hänger ut folk å det grövsta.
Med porträttbilder stulna från webben presenterar han namn, adresser, telefonnummer etc.

Detta mot de människor som sd-snubben anser har fel.
Det är en helt otrolig publikation som läggs ut.
Protokoll från olika domar, poliser och tjänstemän som han anser agerar fel.
Alla hängs ut med namn, bilder, adresser.

Jag har varit politiskt insatt i mer än 30 år och följt debatter sedan dess.
Detta är nåt helt annat.
sd-snubben är en rättshaverist, inget annat.
Förmodligen lider han av nåt också.
För detta är ett sjukdomstillstånd, någon annan förklaring hittar jag bara inte.

Vi lever i en demokrati, men denna publicering är så graverande att jag aldrig sett något liknande av en så kallad politiker.

Vad som fick min bägare till slut att rinna över kring denna personen, är en annan sak.
Nämligen när sd-snubben går runt och snackar ren skit.
Bland annat om flyktingar.
Det gör mig så djävla förbannad att jag knappt vet vad jag ska ta mig till.

sd behöver ingen opposition.
Inte med såna djävla dårar i ett parti!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vet inte vilken sd-politiker som avses.
Men jag kan bara hålla med om att de flesta har en eller två muttrar lösa.