Twingly statistik

27 november 2008

Idiotförslag

Sälja allsvenskan?
Man tror att det är 1 april.
Men det är det inte.
Det är ett idiotförslag utan dess like att sälja ut allsvenskans namn.

Jakten på snabba pengar är nu så akut att klubbarna kan tänkas göra vad som helst.
Men sälja sig som horor?
Jag betackar mig för detta.

Svensk fotboll har havererat totalt.
Är det inte stålar via tv-rättigheter, så är det nåt annat lurt.
Hålen att stoppa alla pemgarna tycks bli allt större, ju mer pengar som klubbarna har tillgång till.
Jag vet inte om vi i landet lagom ska ens försöka ta upp kampen med de stora ligorna runt oss.

Att bo i Sverige må vara en exotisk utfärd för en som kommer från Europas utkanter, men knappat nåt annat.
Spanien och Italien har bättre klimat.
Det skulle lockat mig i alla fall.
Klart de har ju inte Stureplan....*ironi*

Nä, jag gillar inte alls förslaget sälja ut namnet allsvenskan.
I slutändan vet jag vilka som dyrt får betala.
Vi fotbollstokiga.

Aftonbladet: De vill ta över

Aftonbladet: Värdet 150 miljoner

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med!

Anonym sa...

Sälj skiten.
Mig gör det inget.