Twingly statistik

2 januari 2008

Snusupproret - igen


Vi skriver idag den 2/1-2008.
Och nu kommer reaktioner.
På vad?
Jo, på att snuset gått upp i pris.

Sent ska syndarna vakna.
Jag har tidigare skrivit om detta.
Och fick reaktioner.
Nu är det dags igen.

Min inbox fylls ständigt på med mail som tycker att det gått för långt när det gäller höjningarna av det svenska snuset. Två år i rad dessutom!
Många är villrådiga och vill veta hur man kan protestera.
Jag har skrivit om hur man kan göra.
Kolla här.


Att skriva insändare är ett annat sätt, givetvis.
Alla sätt är bra så länge vi håller oss inom de demokratiska spelreglerna, vill säga.
Fast ibland blir ju även jag frestad att ta i med hårdhandskarna.

Varför höjs då priset på snus, bland annat?
Jo, nu är det en finansminister som bestämmer läget.
Inte en statsminister, om ni trodde det.
Läs här vad hästsvansen skriver.

Vad han inte berättade är att fastighetsskatten förändrats så att de som bor i storstäder och på fina "gräddhyllor", kommer billigare undan. Eller att den så kallade lyx-skatten tagits bort, eller att förmögenhetsskatten är ett minne blott...
Nädå, hästarsle!

Politikerförakt från min sida?
Möjligt. Men jag måste erkänna med såna här dåraktiga förslag så kan man inte annat än få just förakt.

Jag kommer dock att alltid prata och debattera.
Så länge min käft orkar glappa och jag kan trycka på tangenter med bokstäver, kommer jag hålla på att säga vad jag tänker och tycker.

Nu är det banne mig dags att fler gör det också!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är fan ta mig klockren i din blogg!
Härlig läsning.

Anonym sa...

Bara till att hålla med.