Twingly statistik

16 januari 2008

Så kan det vara

Alla kan se hårda och bistra ut.
Det är inte svårt.
Men plockar man ut hjärtat hos oss alla, så är det bara en geleaktig förbannand klump.
Ömtålig som inte tål några större stick förrän man ligger med näsan i vädret.

Sedan kan det fan i mig kvitta hur hård man ser ut!

Jaha, och än sen då? undrar du.
Faktum är att vi ska inte döma folk så lätt.
Den clown som uppträder på cirkus och roar yngre och äldre kan vara den sorgligaste människan privat.
Den som spänner sig hela dagarna och verkar vara stark, är svag.
Den som inte ler åt allt och alla, behöver inte vara sur och förbannad.

Så kan det faktiskt vara!

1 kommentar:

Anonym sa...

En del tycker ofta att jag ser sur ut när de möter mig på stan, just bara för att jag inte går runt och ler. Men sur är jag aldrig. :)