Twingly statistik

1 november 2007

Tänkte jag skulle vara smart - för en gångs skull!
Behövde min medicin.
Ingen märkvärdig sort. Käkar den varje dag.

Lite panik eftersom jag inga hade hemma och dessa är mot värk.
Då tänkte jag till.
Receptförnyelse via nätet!
Jippie!

Fyllde i alla rutorna, tablettens namn, styrka och dosering tillsammans med hur stor föpackningen är.

Fan, va smart, tänkte jag.
Detta hämtar jag ju ut redan under morgondagen.

Men, se, det kan man inte.
Istället kan det ta typ en vecka innan detta finns för att hämta ut!
Vad har vi då vunnit?

Inte ett djävla skit.
Vad jag minns från min barndom är att det till och med kunde komma hem en läkare.
Titta lite här och där.
Sen skriva ut nåt recept.
Mina föräldrar hade sen medicinen i handen samma dag.

Och nu?
Jag gör hela jobbet.
Men det kan ta en vecka???????

Inga kommentarer: