Twingly statistik

31 oktober 2007

Till Lars Sandlin: Sportbladet



Atonbladets sportjournalist Lars Sandlin slutar.
=====================================

Lyckönskar dig Lasse Sandlin!

Men du kommer saknas.
Hur tror du jag ska kunna slå upp ett sportblad framöver?
Jag vill inte ge dig dåliga vibbar.
Men jag är uppriktigt ledsen över att du lämnar tidningen.

Okej, du är inte död. Jag vet!
Men detta skär djupa sår i min själ.

Efter att ha köpt denna tidning nästan dagligen sedan jag fyllde 15 bast
och passerat 45...så kanske du förstår.
Jag är verkligen ett med dig/er på sportblaskan.

Nu är jag lite orolig över att sporten tunnas ut.
Debaclet med Anrell....fan!
Och vart har Frank Östergren tagit vägen? Den som gjorde journalistik av
Sport i TV. Har han också slutat?
I så fall...varför inte hojta till om det???? Hallå, var är du Frank?

Ja, jag sörjer din vassa penna, Lasse.
Ibland så förbannat fel ute, att man skratta, ibland så djävla rätt ute,
att man bara gapa.
Men du fegade aldrig ur.
Hade uppfattningar. Sa dem och stod för dem.

Jag hoppas att du nu kan fortsätta din gärning.
Vi är många som uppskattat dina texter genom åren.
Efter en vecka är man dock både glömd och begraven på en arbetsplats,
trots stort snack från arbetskompisar.

Så låt din penna, Lasse Sandlin, rispa på!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer: