Twingly statistik

3 oktober 2007

Ta inte skit!

Mycket mobbningssnack just nu.
Är det inte tv-programmet Idol så är det superbloggare Alex Schulman.

Jaha, jag skiter i vilket.
Ser inte Idol och har inte ens läst en rad av denne Alex, som nu också slutat.
Elände och skit är liksom inte min bag, om man säger så.
Lyteskomik trodde jag sedan länge var över.

Vad jag däremot reagerar över är att man numera inom snart sagt, all slags media kan säga och skriva vilka ord som helst.
Det är jag uppriktigt förbannad på.

Idag finns inte enda ord som man inte skulle kunna trycka i media eller säga.
Vad har hänt, egentligen?

Möjligen är det så att min gamla tes håller på att slå in.
Ju mer vi säger dessa ord, ju mer vi hör dem, desto mindre värdeladdade blir dem.
Är det så?

Ingen aning. Men att bli kallad för kuksugare, hora, eller annat är inte kul.
Speciellt som de också ska knulla min morsa!
Så går snacket på en högst normal höstadieskola idag.

En sån liten skit skrämde jag vettet ur häromdan.
- Du jag väger 100 pannor. Jag sätter mig på dig och du blir en våt liten fläck! Såna små skitar som dig äter jag till frukost! röt jag.
- Innan dess har du givetvis fått äta din egen skit. Är det nåt som äcklar mig så kan det vara skitrännan, ungefär som den svarta strängen på en räka, den äter jag inte heller.
- Sen spyr jag upp hela rasket. Det är då man känner att såna som du verkligen bara är fyllda av skit. Här finns ingenting vettigt, fortsatte jag.

Killen bara glodde på mig.
Nöjd gick jag där ifrån.
Numera säger han inte kuksugare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Detta är humor på stor nivå, Karlsson.
Philip och de andra stollarna på TV kan slänga sig i väggen.

Du tar banne mig priset.
Sopar banan med dem alla.

Fy fan, så kul att titta in här och läsa.

Keep up the good work!

Anonym sa...

Humor eller inte.
Vi kan ju se att ungdomarna inte har någon som helst respekt längre för vuxna.

En man skjuter ihjäl en 15-åring och skadar en annan allvarligt.

Vad fan händer?
Föräldrarna. Man undrar var de är är i såna här fall.