Twingly statistik

2 november 2007

Men Anders då!

Anders Pihlblad.
Reporter på TV4.
Sittandes och sliskar trut med hon, ja, hon som nu fick avgå från moderaterna.

Det var inga snygga bilder det, Anders!
Och nu var det dina forna kollegor på Aftonbladet som slog till mot dig.
Du jobbade där ju en tid, om jag nu inte är ute och reser helt.

Dess för innan var du ju också på SVT. Där gjorde du undersökande och grävande journalistik.
Det vet jag eftersom jag var med i ett av programmen där du själv intervjuade mig.

Men vad har hänt, Anders?
Jag har alltid gillat dig.
Fast sedan du kom till TV4 tycker jag du bleknat betydligt.

Det är lätt att gå ut med pekpinnar mot andra.
Men det du gjorde var lågt. Så går det när man tänker med fel huvud!

Man får aldrig, aldrig, som journalist hamna i en sån situation.
Full kan du vara. Men lite koll måste man ha.

Jag tycker du ska söka dig tillbaka till tidningar igen. Du skrev ju fantastiskt bra!
Just nu slösar du bara bort din energi på ett snuttifierat tv-bolag.
Kom igen, Anders!

Ta dig ut ur garderoben och prestera god journalistik!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu blev jag ju nyfiken på din medverkan i programmet. ;)

zappa sa...

Ja, du Ullis.
Över en bit mat och en flaska vin så kan jag avslöja det :-)

Anonym sa...

Bara meddela tid och plats, så... ;)

zappa sa...

Ja, du Ullis.
Vi tar det på fredag i kommande veck, typ fredag den nionde.
Maila mig.