Twingly statistik

23 juli 2007

Salladen

- Detta är nyttigt, serru, sa hon.
Och hällde i en burk majskorn i skålen.
- Mmm, sa jag.

Vi skulle göra sallad.
Fixade till den.
Öppnade god dricka.
Maten smakade fint och vi smaskade i oss.

Sen drack vi kaffe och tog en liten chokladbit.
Ja, två små whiskey blev det förstås också.

Och efter det gick vi en liten runda i kvällningen.
Regnkläder på, givetvis.
Väl hemma igen blev det nedslag i soffa och gin o tonic.

Där satt vi och pimplade gott!
Gick och la oss.
Inget konstigt alls ju.

Men sen efter morgontoan...
Ni vet. Man har levererat.
Torkat sig fin i rumpan.
Ställer sig upp.
Och sen kastar ett litet getöga på vad som levererats.

Det är då jag ser.
De förbannade majskornen!
De har passerat min kropp.
Men det syns liksom inte.

Hade man kunnat plocka upp dem, tvätta av dem, så hade de sett som nya
ut ju!
Allt annat som passerar min kropp ser verkligen ut som skit ska.
Men aldrig majskorn!

Jag menar, de kan inte vara nyttiga.
I så fall hade människokroppen slitit sönder majkornen till en gul massa
som också liknar skit.

Men, de är ju goda de där förbannade kornen, det är dem ju!

Inga kommentarer: