Twingly statistik

24 juli 2007

Ny fotbollsregler



Regnet gör att man sitter inomhus och snackar - fotboll.
Offsidelinjen vill jag flytta från dagens halva plan, ner till halva halvan(!) eller vad man nu säger. Se min pedagogiska bild!
Lite ála ishockey, faktiskt.
Men inte att så fort bollen passerat linjen, fritt fram.
Utan bara att man flyttar den fasta offsidelinjen.
Hoppas du fattar.

Detta sitter vi några stycken och dividerar om.
Vad det skulle innebära för spelet osv.

Nu är frågan: Vad tror du?

4 kommentarer:

Anonym sa...

ja du!
låter först som ett aprilskämt ju.

men ju mer jag fu´nderar på det, desto mer tror jag mig gilla förslaget.
spelet skulle bli mer utdraget, antar jag, det skulle gynna tekniska spelare och fotbollsmässigt borde publiken gilla det.
ja, det är nog ett trevligt förslag.

Anonym sa...

Låter intressant!
Dasft jag skulle vilja se linjerna mera som zoner, precis såsom det är i hockeyn.
Hur som helst, det vore kul prova på att spela.

Anonym sa...

Varför ska man ändra på nåt som redan fungerar bra?
Vad är nyttan?

Anonym sa...

Vad skönt att regnet för nåt positivt med sig.
Jag gillar att nån tar itu med offsiden. Den fungerar inte bra nu.
Kanske detta är rätt väg?

Det viktiga är att man vill göra nåt.
Ps: Hoppas inte på mer regn nu!