Twingly statistik

23 mars 2007

Dryg väntan

Den nya regeringen har suttit i nåt halvår.
Och jag är fan i mig ursinnig och bara ledsen över alla bedrövelser de ställer till med.

Svenska folket kan tydligen aldrig lära sig!
Det stora flertalet i detta land tjänar inte på en borgerlig politik.
Är det så djävla svårt förstå?

Nu kommer åter nya bestämmelser kring arbetslösa. De ska söka jobb utanför sina yrkesområden, vara beredda på flytt etc.
Jag säger som norrläningarna gjorde på 70-talet: Vi flytt ´int!

Idag fick jag också brev från mitt fack. Numera ska jag själv betala in avgift till mitt fack.
På min avi stod lite siffror presenterade.
Bland annat att det faktiskt är billigare vara med i facket plus a-kassa, än enbart välja a-kasseavgiften.

Sånt glädjer mig!
Det visar att facken kan kontra mot regeringen och göra deras idiotiska beslut verkningslösa.
Mer av den varan!

Men, fy fan vad drygt är det vänta till nästa val.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, fy tusan. Vill det sig illa så blir det till att antingen flytta ungarna och mig från deras pappa eller flytta mig från barnen. :-(