Twingly statistik

24 augusti 2006

Hantverkare

Hantverkare.
När man nämner det ordet så skapas liksom en gloria kring det.
Det är kunniga män och kvinnor som med sina händer är oerhört skickliga på
sina saker.
Det kan vara allt från att snickra till att stcika finfina plagg.
Vad vet jag.

Men en sak vet jag.
Och det är att de hantverkare som dräller runt i våra byar och städer banne mig inte borde få ha körkort.
Inte nog med att de med sina logostinna bilar far fram som biltjuvar, de kör ju också där minst anar det.

Att få ett skrällande bilhorn bakom sig på trottaren en tidig morgon när man
är så där förbannat trött.
Ja, det är liksom ingen bra start på den morgonen, om man säger så.
Men lite av det kan jag ta.

Fast värst är nog när dessa pappskallar ska parkera. De ställer sig
överallt. Och jag menar verkligen överallt.
Finns det en port framför, bravo, då finns det en hantverksbil parkerad precis utanför.

Så ser det ut. Och ingen fan sätter upp en p-bot på bilarna.
Detta må vara skickliga yrkeskunniga människor. Men bil ska de inte köra.
Och om de nu gör det, så måste de väl ändå förstå att de inte kan fara fram hur som helst.

Undrar vilket parti som tar upp detta i valet?
Förmodligen är det ju småföretagare allihopa dessa hantverkare.
Och det heter i debatten att man ska göra det bättre för dem.
Vad fan blir då nästa steg?
Redan nu gör de ju lite som de vill i trafiken utan att nån säger ifrån.

Inga kommentarer: