Twingly statistik

22 augusti 2006

Doing the laundry

Pengatvätt vet väl alla vad det är.
Men tidningstvätt?
Kan det va nåt?
Knappast.
Jag har nämligen provat.

Häromdagen laddade jag min toppmatade tvättmaskin med underkläder och strumpor.
Satte igång och var riktigt glad över att maskinen arbetade medan jag kunde sträcka ut i soffan.

När det tystnat i badrummet var det dags att lasta ut och slänga in lite skjortor.
Men...nåt hade gått käpprakt åt skogen.
Det skummade kolsvart om hela maskinen.
Fattade ingenting.
Maskinen var inte ens tömd på vatten!

När jag tittade lite närmare började jag ana nåt lurt.
Två morgonblaskor hade trillat ner i maskinen och nu var det pappersmassa över allt.
Jag slet som ett djur med att få undan vatten, pappersmassa, rengöra silar och sen tvätta utan tvätt för att försöka få maskinen ren.

Kläderna var som sotiga. Grådassigt alltihop.
Oj, oj....
Efter bästa förmåga blev det till att skölja av pappersmassan från kläderna inne i duschen.
Sen rengöra den silen också innan ett stopp var faktum även där.

Framåt 03.00 på morgonen var allt klart.
Men då hade jag inte tvättat om kläderna!

Vis av erfarenhet så blir det nu till att kolla ett par extra gånger innan jag startar en tvätt.
Och skulle ni vilja djävlas med nån - så snälla - släng inte in en tidning i tvättmaskinen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det där påminner mig om när jag skulle tvätta dotterns åkpåse. När den hade tvättats klart så upptäckte jag att en blöja hade legat I åkpåsen. I blöjor finns det ju "gelekulor" och såna fanns det överallt. :/ Fick tvätta om åkpåsen 3 ggr. :(

zappa sa...

Jaha du Ullis :-)
Där ser man.

Du kanske också behöver nån som hjälper dig med tvätten.
Jag har börjat kolla lite för att hitta nån trevlig hushållerska.
Så här kan man ju inte ha det längre...

Du kanske har någon att rekommendera som klarar jobbet?

Anonym sa...

Nej, det är nog värre på den fronten. :D Jag skulle behöva en jag också, speciellt nu när jag ska flytta. Det vore skönt att slippa flyttstäda själv. :D

zappa sa...

Flytta?
Ja, det kan säkert vara en hel del med det.
Hoppas det blir bra.
Flytta långt?

zappa sa...

Ja, flytta är ju verkligen ett projekt.