Twingly statistik

19 maj 2013

Virtanen räddar dagens Aftonbladet

ledning

 

Pingstdagen år 2013. Aftonbladet toppar sin webbsida om nån som ska gifta sig, direktrapportering osv. Det är säkert spännande. Kanske rent av kul titta på, sen kommentera lite om deras val av kläder och sånt viktigt. Jag räknar iskallt med att papperstidningen kommer vara extra fylld av denna bråte under morgondagen.

Varför inte en extra bilaga? Tipset får du gratis, Jan Helin.
Jag köper inte en sån tidning. Numera tittar jag väldigt noga innan jag handlar en kvällstidning. Förr om åren köpte jag Aftonbladet varenda dag i 25 år. Det är slut med det nu.

Tidningen har tappat sans och vett. Det finns för få skribenter kvar som faktiskt tar upp saker som är värda att läsa om.

Det är med sorg som jag beklagar att det svenska folket låtar sig bli fördummade av bland annat Aftonbladet.
Märkligt nog är det på samma webbplats en ledarkrönika av Fredrik Virtanen. Den uppväger rätt mycket, kan jag säga.

När det gäller liverapporteringar för Aftonbladets del, så kanske ni ska ta en dag på Arbetsförmedlingen. Se hur deras arbetssituation är, upptäcka att politikernas styrning av förmedlingen inte håller.

Ta gärna en liverapport från ett äldreboende eller ett sjukhus. Se hur lite folk där finns inom den offentliga sektorn som ska serva allt fler och inte kan.
Det vore nyttig och bra rapportering som skulle ge effekter.

En annan rapportering kan ske på ett apotek. Räkna hur många patienter/kunder det är som inte alls får någon medicin som en läkare ordinerat ut. Det vore också intressant.

Aftonbladet: Ledarkrönika: Fredrik Virtanen: Du bestämmer om klassklyftorna ska öka

Inga kommentarer: