Twingly statistik

18 juli 2011

Replik på Timbros dumheter

 

Det kan du läsa här.

Samtidigt undrar jag varför tankesmedjor behövs, egentligen.
Att eländet kommer från USA behöver inte betyda att det är bra. Allt som kommer från det landet betyder olycka. Inget annat.

Jag kan ändå hålla med de som skriver sitt svar till Timbro. Det kan jag erkänna.

Men jag vill verkligen inte låta andra människor tycka och tänka åt mig.
Jag har mina egna funderingar och tar faktiskt aldrig, säger aldrig, intryck av tankesmedjor.

De rör sig nämligen bara på arenor som är lukrativa. Med det menar jag att de bara plockar upp frågor som ska locka. Inget annat.

I Sverige fostras vi upp till individer som ska kunna göra egna bedömningar och resonemang. Tankesmedjor är lite för mycket, de lägger orden i din mun.

Lägg ner!

Inga kommentarer: