Twingly statistik

12 april 2011

Säker på handen

hand

Jag älskar att vara ute och vandra om dagarna. Mitt arbete nu för tiden gör att jag kan hålla på med det.
Det gillar jag verkligen. Minst en mil om dagen sliter jag skor och svettas på en runda.

Mitt största problem är händerna. De är normalt lite halvknubbiga. Men jisses vad de svullnar upp under vandringen.

Vätskebrist heter problemet. Det är en sak som jag kunnat räkna ut alldeles själv. Vissa gånger kan jag knappt få upp min lägenhetsnyckel ur fickan. Att knyta handen och börja greppa i saker är helt omöjligt då.

Först efter ett rejält vätskeintag och cirka 30 minuters vila börjar det bli bättre.

Om jag lider av vätskebrist så kan jag avslöja att regeringen lider på all respekt mot sjuka och arbetslösa medborgare. Jag kan göra nåt åt min vätskebrist, regeringen kan vi bara rösta bort.

Inget annat hjälper!
Den diagnosen är inte svår att ställa. Även en försäkringsläkare bör kunna med säker hand skriva under på den saken.

 

Martin Mobergs betraktelser: Om ett uruselt skä(m)t till förändrad sjukförsäkring

Inga kommentarer: