Twingly statistik

23 november 2008

Underliga syner

Det är nåt visst med hav och strand tillsammans med sol och värme.
För en tid sedan gick jag på en gigantisk strand, flera mil lång.
Folk vandrade i tusentalls fram och tillbaka.

Och det var någonstans där som jag såg dem, ålakråkorna.
Ja, inte fåglarna då.
Utan nakna människor som for fram och tillbaka.

De ställde sig sedan helt stilla och liksom poserade.
Måste säga att det var helt groteskt.
Människorna var över 60 år och såg allt annat än bra ut.
Men de sträckte på sig och visade sina kön.

De hade också solstolar, men ingen var på dem. Alla stod upp!
Liksom visa att här är jag.
En märklig upplevelse.

Dagen efter är jag inne i staden och flanerar runt.
Massa mystiska ställen ser jag plötsligt.
Gay-barer, ställen för swingers och för de med ringar i penis!
Ja, det är verkligen en underlig tid vi lever i.

Inga kommentarer: