Twingly statistik

24 januari 2008

Snopet

Två manliga vänner satt och tog varsin grogg.
Innan de skulle till den stora festlokalen och släppa loss.
Målet för kvällen är givetvis: det motsatta könet ska inspekteras.

- Fasen, jag tror banne mig det blir en kanonkul kväll, sa jag.
- Jo, det är liksom laddat för det, skålade kompisen.

Taxin kom och iväg de for.
Väl inne i festlokalen började allt som det brukar.
Sittning vid bord.
Men man skulle ha nån tråkig lappdragning och sedan vimla runt och leta upp sin bordsdam.
Knäppt! Vi var ju nästan nyktra!

Till slut så genomleds en stram middag.
I mitt hörn av bordet var det förstås ganska mycket tjo och stim.
Så pass mycket att min bordsdam och jag fick mörka ögon av bordsdamens man, som satt en bit bort.
Nä, nä...inte ens kul får man ha, tänkte jag.

Efter maten så började äntligen folk släppa loss lite. Slipsarna var nu inte knutna och baren öppnade.
Dansen slog till med 60-talsdisco och gamla goda låtar.
Uppohoppa! Hej o hå, genomsvett och inte alls den ork man trodde sig ha.

Sitter och pustar i soffan när kvinnan med stort K kommer fram och slår sig ner.
Hon hade allt! Utseende, charm och faktiskt nåt innanför skallbenet också.
Jag blev lite betuttad i henne, ska erkännas.

Satt länge och pratade, tog ett par svängom, några drinkar och sånt.
Lika plötsligt hon dykt upp hade hon dessvärre försvunnit i myllret av människor.
Vi hann i alla fall byta telefonnummer...men mer blev det ju inte.

Timmarna gick. Kvinnan med stort K såg jag inte.
Inte heller kompisen, vart tog han vägen då?

I takt med att vätska inmundigats så måste man släppa på trycket då och då också.
In på toaletten. Som vanligt en stökig plats vid rännan.
Rännor som jag hatar!
Där inne stod ju kompisen och var inne i högljudd diskussion om något som handlade om bolåneräntor.
Ja, tänk vad som kan avhandlas inne på en mugg.

- Va fan, där är du ju Karlsson! utbrister den rödbrusiga vännen.
- Jodå, och vilken kvinna jag träffat! svarade jag.
- Samma här. En så reko gumma att man blir alldeles till sig, sa vännen.
- Kanske är vår lyckliga dag, sa jag och vi skrattade.

Lite senare dök kvinnan med stort K upp.
Härligt! Nya drinkar, nya danser.
Vi står och samtalar när vännen närmar sig den hörna vi letat upp.
- Tjena, här har du kvinnan med stort K, sa jag, till vännen. Lite småleende.
- Det vet jag väl för fan! Det var ju hon jag menade.

Hepp!
Lite snopet.

Inga kommentarer: