Twingly statistik

28 juli 2011

Söker Norsk asyl

Stoltenberg har jag tyckt bra om länge.

Och nu i den värsta katastrof sedan andra världskriget lyser det en aura runt honom. Han är verkligen en perfekt statsminister. En som vi också hade behövt.

Reinfeldt får allt mer kritik för att han inte syns i dessa dagar. Med all rätta. Samtidigt är han inte alls den landsfader som Stoltenberg är. Reinfeldts spel på känslor är inte ärliga, eller känns inte ärliga.

Tror ni på fullt allvar att Stoltenberg skulle genomföra en sån politik som Reinfeldt gjort mot arbetslösa och sjuka? Då med i beräkningen att Reinfeldt också visste vilka konsekvenser det skulle kunna få.

Aldrig i havet att Stoltenberg skulle genomföra ett sånt projekt!

Jag är nästan glad för varje dag jag slipper se och höra Reinfeldt prata om jobbskatteavdrag och arbetslinje. Det är ju det ena han kan, tydligen.

Nä, ta du en låååång semester Reinfeldt. Sverige behöver en bättre kapten.

Samtidigt har jag slängt in min ansökan om asyl i Norge. Asylskälen är just regeringens behandling av sjuka och arbetslösa.

Inga kommentarer: