Twingly statistik

31 maj 2011

Ekvationen håller inte

Tänk att bo i ett land där du knappt behöver betala någon skatt!
Det vore väl bra?
Istället måste du ha ett fett konto bredvid och en hel hop med försäkringar ifall olyckan skulle vara framme.

Vi människor blir nämligen både sjuka och arbetslösa då och då. Men det händer sällan den adel som numera bestämmer i detta land som jag bor i. Sverige.

De rika kommer alltid klara sig. De beskattar låg- och medelklass så att de får ännu mera pengar i sina fickor. Samtidigt säger man att allt fler ska få mer över.
Ekvationen håller inte.

Nu har jag på ytterst när håll sett hur det bland annat går käpprätt åt skogen inom vården. Personal slutar och man går i förtida pension. De som slutar får sen hjälp av staten att starta eget. Jodå, så fungerar det.
Och det de startar är spa-avdelningar och mängder av kroppsfixerande service. Allt från bröstförstoring till att kanske fixa ditt gäddhäng.
Detta ska staten vara med och hjälpa vårdpersonal starta, alltså.

Allt detta medan vårdpersonalen springer i korridorer och patienter ligger än här och än där. Men det ska sparas pengar ändå. Jag har sett personal som inte hinner ta raster och än mindre äta. Arbetspass som är omänskliga och en synnerligen hård press från allt och alla.

Ingen vill byta med denna personal. Det kan jag också garantera. De är pressade från alla håll och nu håller det inte längre.

Staten måste pumpa in miljarder till vården. Genast! Anställa betydligt fler och utbilda ännu mera.
Omsorgen måste få kosta.
Oppositionen kan, om de vill, ta tag i frågan. Jag kan säga att alla som varit med lite i vårdsvängen garanterat lägger sina röster på de som gör som jag beskrivit.

Nu är det för dåligt. Och det drabbar oss som redan är fattiga och inte har det feta kontot eller den fina extra försäkringen. Vi har inte råd betala det.
Däremot har jag råd ge en extra femhundring i månaden till skatt. Det har jag. Och om alla gör det så blir det bättre.

Överskotten i statens finanser måste genast betalas ut till bland annat välfärden.
Den färd som regeringen tar oss med på slutar i total katastrof.

Vakna Sverige!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bravo!
applåder.

Guldkryckan sa...

Instämmer!!!!

Ha de gött!