Twingly statistik

24 november 2009

Julstök

Äntligen är det dags för lite hemtrevligt julstök!
Jag bara älskar denna tiden av året…

Ja, det var verkligen ironi.
Mitt julpynt brukar vara en ynka stake i fönstret och en liten minigran av plast som är 40 cm hög.
Det räcker.

Idag slog jag dock till med att köpa en stjärna i papp som ska stå i fönstret. Blir nog bra, tänkte jag.
Bara den och absolut inte ett enda skit mer.

Den gamla staken i plast är så ful att den ska förpassas till andra ställen.

Väl hemma kom jag med nyinköpt julpynt- julstjärna i papp.
Läs noga instruktionerna, stod det på ett papper.

Hur svårt kan det vara! Ähh, bara till att börja montera. Lampfoten gick fint att montera, måste jag erkänna.

Men det blev lite kinkigare med själva pappdelen, det vill säga stjärnan. Jag vecklade ut den och trädde den på…hmm…vi talar fortfarande om julpynt..snuskhummer där!

Men det ville sig liksom inte alls. Jag provade än hit och dit. Insåg ganska snabbt att man måste liksom tejpa eller fixa snöre för att den ska sitta på plats.

Efter en kvart tjuvkikade jag lite på instruktionerna.
Det fanns tydligen magneter i pappstjärnan!!

Hmm…nytt funderande och utvecklande av pappstjärna. Jodå, nåt var där allt.

Nu står den i fönstret. Ej tänd men ändå.
Pappstjärnan är sprillans ny men ser ut som den varit med om minst tjugotalet jular.

Den är bucklig och skrynklig efter mitt behandlade.
Själv inser jag att det liksom ger mer charm åt pappskrället.

Skit samma, snart ska ju ändå pyntet ner i en låda igen.

Vem som är pappskalle är ju inte så svårt lista ut, heller.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hi-hi.
Har man tummen mitt i handen så.