Twingly statistik

23 november 2009

Grattis alla svenskar

Vaddå, grattis?

Jo, vi har fått det exakt som alliansregeringen vill ha det. Större och ökande klyftor i samhället.

Detta förbannade utanförskap som man myntade och skulle råda bot på. Facit är precis tvärtom. Vi har väl aldrig haft så mycket folk utanför.

Och med utanför menar jag precis allt.
De som stämplat ut sina kassa-dagar, och sedan hamnar i nån slags rännsten..

Dessa människor ger upp. De har behandlats illa under resans gång och ska sedan “ta sig i kragen” – typ.

Nä, detta fungerar inte.

Varför måste Sverige gå emot allt. Till och med i självaste USA inser man att en socialförsäkring värd namnet måste finnas.

Varför ända in i glödheta ska vi montera ner den i Sverige?
De partier som tar denna fråga på allvar och kommer med konkreta förslag, kommer också vinna valet nästa år.

Så enkelt ser jag på det.

Vårt skydd måste bli bättre, inte sämre.
Jag vill inte bo i ett land där människor ska fara illa på detta sättet.

FAN!
Ta tag i detta idag!

Nu vill jag höra politiker komma med friska bra förslag på hur de tänker lösa, arbetslösheten och sjukförsäkringen.

Jag vill inte höra vad som sker idag, bara se framåt.
Kan ni lova mig det – politiker?

 

Aftonbladet: Nya Sverige handlar om att stänga ute och kontrollera

Inga kommentarer: