Twingly statistik

8 augusti 2007

V75

Känner mig tvungen att lyfta detta gamla inlägg:
=============

Ja, djädrar alltså!
Mina ögon rinner av glädjetårar.
Har just läst dagens Aftonbladet och dess Sportbilaga.
Det är i det rosa pappret och under rubriken "Spel", som jag får mitt spel.

En artikel om en programledare i TV som snackar V75 och som i dag har en egen häst med.
Intressant, tänker jag.
Nästan lite jäv, kanske?
Hur går det ihop med journalistiska regler?

Men artikeln tar en vändning jag sällan skådat.
Jag citerar:
"
- ....Jag var tvungen att göra något för de pengarna och köpte Ride the Bullits mamma Tracy Sidney. Alla hennes avkommor utom Fluffer har vunnit.

Varför kallas en häst Fluffer?
- Fluffers pappa är Ride the Bullit och han fick på äldre dagar jobba som "teaser" på Västerbo stuteri.

"Teaser"?
- Ja, hans uppgift var att lukta på avelsstona för att se om de var redo att betäckas.

Jesper Fallenius

Fotnot: Fluffer är en medarbetare vid porrfilmsproduktion vars enda uppgift är att sexuellt hjälpa manliga porrstjärnor hålla erektionen uppe mellan tagningarna.
"
Slut citat.

Upplagd av zappa på 3:04 PM



2 kommentarer:
Anonym sa...
Hej!

Kul att du gillade artikeln. Onekligen en liten annorlunda touch på den jämfört med allt annat som skrivs på sporten.

Vänligen

Jesper

12:10 PM
zappa sa...
Ja du, Jesper!

Om det var du som skrev artijkeln så hoppas jag inte du tog illa upp för att jag citera.

Det var bara så kul....:-)

Sen tycker jag nog att de där sidorna har egentligen inte ett skit med journalistik i sig.

På tok för dåligt! De fungerar som rena annonsplatserna ju!
Här kan man göra mycket ny, granskande journalistik.

Och inte minst vara lite rolig...som Jesper visade.
Men du fick väl kicken lite snabbt - Jesper?

Synd!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag fick inte kicken! Jag bytte jobb!

/J