Twingly statistik

12 augusti 2007

Sjukt, sa Bull!

Sjukförsäkringens nya giv är banne mig sjuk!
Ibland tror jag att förslaget värpts fram genom ett gäng dårar.
Ju mer jag läser, desto mer inser jag att hela eländet kan plöjas tillbaka.

Om man inte blir sjukskriven, då är man frisk!
Sicken enkel metod att spara pengar.
Som sedan kan föras över till skattelättnader, för så blir det.

Jag vill se den arbetsgivare som vill ha en levande död på sitt jobb som
utbränd.
En utbränd som knappt kan sitt eget telefonnummer, eller hittar till bussen.
Men se, på jobbet kan en sån göra stordåd!

Bedömningarna ska vara enhetliga, men ändå indiduella, heter det.
Det är de redan idag.
Men blir inte det om man säger att ingen ska sjukskrivas!

Nä, den här regeringen lever innanför tullarna i Stockholm och där bör
de nog stanna!
Förslagen också...för då drabbar de ju inga människor

1 kommentar:

Anonym sa...

It's awesome to go to see this web page and reading the views of all friends concerning this post, while I am also eager of getting knowledge.

Feel free to surf to my weblog - vakantiehuisje frankrijk ()