Twingly statistik

4 maj 2013

Systemskifte – tack!

ledning

Svenska Spel och regeringen Reinfeldt har en del gemensamt.

Sånt kommer jag på när Svenska Spel skickar mig en lapp. Där står att mina tippade rader har gått ut. Lappen kommer alltså efter att mitt stående tips över fem veckor, gått ut!
Hur vore det om lappen kom innan tipset hade gått ut?

Nä, det går ju inte. För då blir det massa lappar som ska skickas till folk som ändå skulle förnyat sitt tips i tid ju. Sen kostar det ju pengar också….

Det är helt enkelt ett krångligt system.

Krångligt vill också regeringen göra det för sjuka, arbetslösa och pensionärer. Gång efter annan pratar de om regeringsduglighet, arbetslinje samt mantrat “det ska löna sig arbeta”.

Kom med nåt nytt nu, säger jag. Svenska folket har genomskådat er politik.

Inga kommentarer: