Twingly statistik

14 maj 2013

Nu räcker det

ledning

Dragspelsmusik i all ära. Men nu får det vara slut med tiggarna.

I min lilla by finns numera en stadsbild som för tankarna till New York för minst 30 år sedan. Tiggare över allt. Några spelar och har en liten skylt av pappkartong uppsatt, några går runt och knackar dörr osv.

Jag vet att det inte är förbjudet att tigga. Men det ser inte kul ut. På ett sätt kan man säga att vi närmat oss Europa med  stormsteg. För så här ser det ut överallt. Vi har levt i nån slags skyddad verkstad och sen kommer liksom allt på en gång.

Lägger jag sedan till att min lilla småstadsidyll har vi fastighetsägare som inte bryr sig om sina fastigheter, så kanske bilden klarnar. Fastighetsägarna är enbart ute efter att håva in stålar och tycks skita fullständigt i nåt som heter underhåll. Koner och andra avspärrningar längs med fastigheterna är numera också en del i stadsbilden. Lite värnar ändå ägarna om medborgarna, de är rädda att nån ska få en tegelsten eller ett fönster som ramlar från tredje våningen, i skallen!

Förfallet är stort. Undrar just när nån ska ta itu med de bitarna.
Personligen tycker jag det räcker på alla punkter. Det har gått för långt.

Inga kommentarer: