Twingly statistik

15 juni 2012

Lägg ner TV4

Dra in alla rättigheter för TV4 att sända ut någonting. De kallar sig för en tv-kanal, men är allt annat än just tv.
EM-fotbollen har de lyckats förstöra på ett helt fantastiskt sätt. Skillnaden mellan SVT och TV4 är flera avgrunder. TV4 har faktiskt inte lyckats göra någonting bra när det gäller sport i tv. De hackar sönder och samman allting så att just nu kan ingen konkurrera med TV4 om att göra sämre tv.

När man nu vill spana in EM-fotbollen så gör jag det i SVT. Resten av matcherna följer jag via radiosporten. Ikväll ska jag göra ett undantag, ha TV4 på, med ljudet av, sen lyssna på radiosporten. Ett litet problem är att radion är nån sekund före. Men det tar jag så gärna. Å andra sidan är all media före TV4, så det finns ju en naturlig koppling.

Min bojkott mot TV4 har pågått i många år nu. Meningslösare tv får man faktiskt leta efter…

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är både ärlig och härlig.
Karin