Twingly statistik

28 september 2011

Vad sysslar ni med Juholt?

Den här dagen är synnerligen en svår dag för sossarna. Skuggbudgeten är rena skämtet och den interna kritiken är hård.

Samtidigt visar det sig att Mona Sahlin ska ha en lön av partiet på 140.000 i månaden….man häpnar. Redan en lön på 50.000 är mycket och borde vara mer rimlig.

Jag kommer ihåg valet 2010. Sahlin blev bland annat utfrågad om a-kassan, hon fick frågan om den som har högsta a-kassa, hur mycket pengar innan skatt? Hon svarade, runt en tusenlapp!

Som alla vet är rätt svar 680 kronor. Efter skatt så hamnar man strax under 500 spänn. Så ser det ut för den som har full a-kassa. Långt ifrån alla har det.

Nu vill sossarna i sin budget inte höja a-kassan. Obegripligt!
Men begripligt eftersom våra politiker kommer allt längre från oss vanliga medborgare. De tjänar så mycket pengar att de aldrig, säger aldrig, kan förstå den vardag vi medborgare brottas med.

Att sedan i skuggbudgeten mena på att de som tjänar mer än 100.000 i månaden kan få högre skatt, är ju rena skämtet. Brytgränsen för högre skatt måste givetvis ner till runt halva summan av det beloppet.

Vad är det som händer i detta parti?
Om inte sossarna ser upp så kommer Jonas Sjöstedt och vänstern locka över sossar i mängder. Jag räknar nämligen iskallt med att han tar över efter Ohly och att han får göra det ensam. Inte tillsammans med någon annan.

Jonas behöver svängrum, då kommer han till sin rätt.

Sossarna får gå hem och göra sin läxa. Var är det parti som en gång var ett riktigt parti som svarade upp för både sjuka och arbetslösa?
Har ni gett upp kampen totalt?

Jag är faktiskt riktigt arg på er nu!

Att vissa delar i skuggbudgeten är bra är säkert sant. Men att ge pensionärer 50 kronor mer i månaden och att inte höja försäkringsnivåerna i våra socialförsäkringar är kass.

svt.se: Rapport: Juholt vill skrota kravet på höjd a-kassa

Martin Mobergs betraktelser (Martin och jag ser lite olika på detta, tydligen)

3 kommentarer:

Arne Anka sa...

Det var synnerligen hård kritik mot det parti du verkar sympatisera med. Jag är benägen hålla med dig i kritiken.

Anonym sa...

Hej ja du Karlsson då kände jag inte till de uppgifter som media gick ut med igår kväll och jag är inte lika positiv idag om jag säger så....

// Martin

Karlssons Retningar sa...

Jag förstår mycket väl, Martin.
Personligen tycker jag det är skrämmande att man inte driver frågorna kring socialförsäkringarna hårdare.
Apoteken har jag tidigare idag behandlat...