Twingly statistik

2 november 2010

Tack, Peter Kadhammar

Tänkte precis skriva någon liten kommentar kring partisekreterare Sofia och hennes uppfattning om vad som hänt.

Hur hon icke förstår att det man bjuds på kan uppfattas som olyckligt. Inte minst när man är politiker.
Tydligen är det ingen som begriper det, alltså av de som sitter i riksdagen.

Därför att alla andra vanliga tomtar begriper svårigheterna i detta. Om de tjänade uruselt och inte har råd med resor så vore det väl en sak. Men så är ju inte fallet.
De har dessutom ett resekonto, utöver sin förbannat höga lön.

Jag retar upp mig som fan på detta. Sen kvittar det vem det gäller, Mona Sahlin eller Carl Bildt. Jag skiter fullständigt i vad ni heter, vilka partier ni står bakom osv.
Ni gör fel!

När jag får tag i dagens Aftonbladet så läser jag vad Peter Kadhammar tycker om detta med Sofia.
Han tar orden ur mun på mig, faktiskt.

Dess värre har Aftonbladet av någon orimlig anledning inte lagt upp hans text på nätet. Jag kan alltså inte länka till denna helt förträffliga text.

Där emot kan jag citera det avslutande stycket:
”Det skrämmande är att hon (Sofia Arkelsten, min notering) fortfarande inte begriper att det är problematiskt att låta sig bjudas. Och hennes beskyddare Carl Bildt skryter med att också åkt på gratisresor, ty då har han fått se världen utanför Helgeandsholmen.

Om aningslöshet vore straffbar skulle de få livstid. För brottet högmod borde de knacka sten. Om dumhet skrivs in i brottsbalken bestraffas de med en evig studieresa genom EU:s byråkrati.”

Ja, bättre kan det förstås inte skrivas. Hela Peters text är briljant. Han förklarar bland annat varför han själv och en fotograf inte låter sig bjudas på en resa till Afrika.

Tidningen tar hellre hela kostnaden själv.
Bravo, Peter Kadhammar.
En av väldigt få riktiga journalister.

Aftonbladet: Kolumnister: Peter Kadhammar

Inga kommentarer: