Twingly statistik

4 april 2006

Problem

Har just fått problem med mitt nya jobb.
Inte så att jag missköter mig, nä då.

Bara det att jag känner att jag vill så mycket men inte får ur mig det.
Ibland är det totalt stopp i skallen. Ingenting fungerar.
Jag klarar inte av att ens förklara de mest självklara sakerna.

Vad det beror på?
Anar att det just nu är sviterna från att ha skallat väggen för tre år sen.
Blir stressad och i stressen kommer en gnagande känsla fram: Nu går det snart åt pipan - igen.

Detta är svårt att förklara och minst lika svårt att förstå, för den som inte varit/är drabbad.
Nu måste jag på nåt sätt ta det lugnare på alla fronter.

Vårt moderna samhälle där det inte räcker vara hundra-procentig - som ingen ändå kan vara - gör att vi sakta men säkert bryter ner människor.
Detta samtidigt som på tok för många står utanför ett ordinarie arbete - och mår dåligt av det.

Här ligger förmodligen också kärnfrågan:
Är det inte bättre att vi börjar dela på de arbeten som finns?
Istället för att "bränna" ut den ena kullen efter den andra.

Det finns givetvis inga enkla mediciner. Men något måste göras.

Inga kommentarer: