Twingly statistik

13 april 2006

Nojja


- Fasen har du gått och fått nån nojja, eller? undrar folk runt mig.
Nä, det har jag inte fått.
Men undrar och retar mig på lite allt möjligt ju. PMS kan ju faktiskt finnas i nån manlig form också, så det så.

Just nu förbannar jag att mina sopor som jag bär ner till miljöhus och återvinningstationer mm. inte får vila i fred.
Jag bär dem till sina ställen, de har gjort sitt och ska sedan förpassas till lämpligare format, så att säga.

Men de kommer inte till sin sista vila. Det finns händer som kommer att "stjäla" mina sopor!
Jodå, nattetid kommer inte bara råttor på fyra ben fram. Även de på två hittar till våra soppåsar.
Män och kvinnor i alla åldrar letar igenom påse efter påse. De sliter upp dem, hela golven kan vara fulla av skräp.

Vad de letar efter har jag ingen aning om.
Men det känns ändå som att de pillrar på mitt privatliv.
Man kan ju faktiskt tänkas slänga nåt som är lite känsligt.

Snusket i våra miljöstationer är stort. Här slängs ju allt från uttjänta gardiner till använda tamponger och kondomer.
Bara tanken på att min sperma kan hamna fel - får en osökt att tänka på ett speciellt avsnitt med Seinfeld.

Nä, mitt skräp ska hamna där det gör nytta. Inte hos mindre nogaräknade personer som är en stor belastning på vårt samhällssystem.
Om folk plockar burkar och flaskor, så säger jag inget. Då gör de nytta i kretsloppet.
Ge fan i mitt bränbara skräp bara!
Där finns kanske saker som just endast ska slukas av elden.

Inga kommentarer: