Twingly statistik

6 november 2013

Slut i rutan

ledning

Igår träffade jag SVT-sportens profil Jonas Karlsson. Han var och höll en föreläsning.  Det var mycket intressant. Kommer han nära dig ska ni absolut passa på att lyssna in vad han har att komma med.

Tyvärr kom han också med ett skit-besked. Stundande vinter-OS i Sotji skulle inte få lov att sändas i SVT. Inte någonting, inga inslag alls. Viasat har köpt upp rättigheterna.

Jag blir bara förbannad och trött. Det är banne mig en stor angelägenhet att vi som bor i vårt land kan se stora evenemang. Man ska inte behöva köpa sig ett paket för flera hundra spänn i månaden.

Ett uppror borde per omgående sättas igång. Frågan jag ställer mig är också vad ledande politiker i riksdagen säger om detta?

Om oppositionen tar till orda i frågan och menar att såna här evenemang ska gå i public service-kanalen SVT, så kommer gapet till borgarna att öka ännu mer.
Så sätt igång…

jonas

Nä, lyckligtvis har inga andra lagt beslag på populära Vinterstudion i SVT. Projektledare för det är Jonas Karlsson.

PS: Till Jonas: Jag vet att du har mycket att göra. Men kör igång med mer kommentarer och krönikör i SVT. Det behövs verkligen i en tid då allt är så förbaskat mainstreamat.

Inga kommentarer: